Annonce

Meget mere end et supermarked
gourmetaften-meny_006_281118_BP.jpg

SMAG PÅ LIVET: Vinsmagningen er en af de mest populære tiltag på Gourmetaftenen. Foto: Brian Poulsen

SMAG PÅ LIVET: Vinsmagningen er en af de mest populære tiltag på Gourmetaftenen. Foto: Brian Poulsen
Gourmetaften Når man har en af de største butikker i et stort familiecenter, skal man også tilbyde mere end bare varer på hylderne. Med ginsmagning, DJs og oplevelser, hvor mennesker møder mennesker, forsøger Meny at skabe værdi for kunder og ansatte.

Selvom alting er topmoderne i centerets butikker, er der alligevel noget hyggeligt gammeldags over den måde, de store supermarkeder mere og mere ligner selvstændige markedspladser.

I Meny er man gået skridtet videre og fremelsker kontakten til de mange stamkunder.

Annonce

”Mange af vores kunder er nogen, der kommer flere gange om ugen. De snakker med medarbejderne og lytter til deres råd om mad og vin. Det er ikke kun godt for kunderne, men også for de ansatte,” siger købmand, Søren Engberg.

”Men man skal også gøre noget ekstra for at skabe oplevelser, der gør, at man kommer hjem med noget ud over det sædvanlige. Det er også med til at skabe en god arbejdsplads, hvor stemningen smitter af på kunderne,” understreger han.

Han kan se tilbage på nogle uger med masser af aktiviteter i forretningen.

”Når vi holder Gourmetaften med 30 forskellige stande og foodiebags og musik og smagsprøver, så er det faktisk ikke noget, der løber rundt. Det giver underskud rent økonomisk, men vi har gjort det alligevel fordi det er med til at vise, hvem vi er og hvad vi mener vores produkter og butik skal kunne gøre – både for kunder og medarbejdere. Og så er det jo en ret sjov dag, hvor man kan se butikken på en ny måde,” påpeger han.

Kommentarer
Top