Annonce

Gør motion tilgængeligt – lav et motionsrum
action-active-agility-163437.jpg
sponsoreret indhold Du ved godt, at det er vigtigt for din sundhed og dit helbred at dyrke motion. Men nogle dage – måske de fleste dage – er der langt fra tanke til handling. Når du er vendt hjem efter en arbejdsdag, så kan du ikke overskue at pakke tasken og tage af sted til træning. Men en god løsning til dette er at gøre motionen mere tilgængelig for dig ved at træne hjemme. Indret dit eget motionsrum, eller for dig der bor i en lille lejlighed – et motionshjørne.

Hvad skal der være i motionsrummet/-hjørnet?

Hvad, der skal være i dit nye motionsrum eller –hjørne, kommer naturligvis an på, hvor meget plads du har, og hvor mange rum du har. Har du et rum til rådighed, kan du jo overveje at gøre det til dit motionsrum, hvor du kan gå ind og lukke døren og være dig selv med motionen. Men det er ikke alle, der har et ekstra rum til rådighed. Så til dem er der heldigvis alternative løsninger for at lave motion hjemme. Lav et lille hjørne med få redskaber. Hvad kan der være i hjørnet eller i et motionsrum? Se forslag til det her:

  • En måtte, som kan rulles sammen, så den ikke fylder noget. Brug den til mave og ryg øvelser eller yoga. Du kan downloade mange apps med øvelser til både mave og ryg og yoga som inspiration, og som din lille træningsmakker.
  • Har du nok plads, kan du også få en ribbe, som ikke fylder noget på gulvet, men hvor du kan udnytte højden. Den kan du for eksempel lave masser af armøvelser på.
  • Et balancebræt, som ikke fylder meget, og som du kan øve din balance på. Denne øvelse er i øvrigt skadesforebyggende.
  • Hvis du laver et helt rum, hvor du skal have det hele, så skal du selvfølgelig også have et løbebånd. Se mere her.

Motion giver energi

Der har været mange tilfælde igennem tiden, der bekræfter påstanden om, at motion giver mere energi. Det vil altså sige, at hvis du i forvejen synes, der var få timer i døgnet, så vil du føle, der kommer flere nu, fordi du når mere ved at dyrke motion. Der bliver mere overskud til at nå de ting, du ikke får gjort ellers. Desuden er motion med til at forebygge stress, hvilket er videnskabeligt bevist. Så hvorfor ikke gøre det?

Annonce

 

Kommentarer
Top