Annonce

Jeg har et godt tilbud til dig!
chrumme_002_150915_BP.jpg
Christian Christensen er 'Christian Chrummer' i Rødovre Lokal Nyt Foto: Arkiv
chrumme Vi kender det sikkert alle. Lige omkring spisetid ringer telefonen, det er en sælger som forsøger at sælge dig et abonnement eller noget andet. Sjovt nok er det altid et helt UNIKT tilbud.

Nu er jeg ikke just den type, man kan sælge noget til over telefonen. Faktisk kan jeg blive pænt irriteret, når jeg forstyrres i dagens bedste måltid. De fleste gange går der mindre end fem sekunder inden jeg siger
”Ikke interesseret” – men det er som om, det ikke er nok længere. Det udløser bare et længere foredrag uden nok ophold til at sige ”farvel”.
Så nu har jeg udviklet forskellige metoder til – om ikke andet – få lidt sjovt ud af det.
F.eks. når der er en avissælger, der ringer. Så spørger jeg meget indtil, hvor tit avisen kommer, hvor meget det koster, hvis man vil tegne abonnement på 3 år. Om de leverer til sommerhuset i ferien. Om abonnementet inkluderer adgang til avisens hjemmeside. Til sidst slutter jeg af med at sige, at jeg var blind fra fødslen, men at hvis mit syn nogensinde skulle vende tilbage, skal jeg nok ringe tilbage.
Eller jeg beder dem om at tale højere, da jeg er hørehæmmet. Og det bliver jeg ved med indtil de brøler i telefonen.
Eller de abonnementer som tilbyder en velkomstgave. F.eks japanske køkkenknive. Så spørger jeg meget indtil kvaliteten af knivene (som jo er ”gratis”). Om de nu virkelig kommer fra japan og hvordan stålet er fremstillet. Om de er ergonomiske. Om der er dansk brugsvejledning med. Til sidst spørger jeg, hvilket blad det er, jeg skal abonnere på. ”Det er ”Bo Bedre” – ”Nå øv, så kan jeg ikke få knivene, for jeg er hjemløs” – hvis det er Gør-det-selv, så har jeg ingen arme. Er det historie, så lever jeg i nuet. Er det mad om mad, har jeg bulimi…Her er der frit slag i bolle-
dejen.
En anden metode, som jeg kalder den hurtige, er også meget velegnet. Jeg pruster og stønner i røret mens jeg stammer: ”Kan du gøre det lidt hurtigt. Jeg er lige ved at dyrke sex med konen og er MEGET tæt på klimaks!” Som regel er det sælgeren, der afbryder samtalen. Er man lidt mere blufærdig, kan man sige, man er på toilettet og så
lige kaster et par kartofler i kummen. Der plejer de også selv at afbryde samtalen.
Men min ynglingsmetode er den jeg kalder ”Donationen”. Jeg tager telefonen og når de begynder på deres salgstale, så afbryder jeg dem: ”Stop stop stop. Jeg er SUPER interesseret i dit tilbud og vil MEGET gerne bestille abonnementet…men du har ringet på min alarmtelefon. Kan jeg ikke få dig til at ringe på min private mobil på nummeret 2011 4600 om 2 minutter?”
Jeg aner ikke om sælgeren ringer tilbage på nummeret. Men hvis han gør, så har han lige doneret 150 kroner til UNICEF.
Har jeg ondt af sælgeren, som jo bare udfører sit arbejde? Næ, på mit arbejde er der også gode og dårlige dage.

Kommentarer
Top