Annonce

Effektiv træning på syv minutter
julie-nielsen_eidt_038_290416.jpg
Blog - Julies Hjørne Du læste rigtigt. Det behøver ikke vare længere tid og du vil alene på den tid gøre en forskel og forbedre din sundhedstilstand.
Spørg Julie

Der er nemlig ingen grund til at gøre noget svært, som bør være let.
”Derfor vil jeg komme med lækre sunde opskrifter, som er lette at lave i hverdagen, hjælpe dig med at få afklaret, hvordan du skal forholde dig til en jungle af informationer om sundhed, og give dig inspiration til en sundere hverdag,” lover Julie Nielsen.
Har du spørgsmål til Julie kan du skrive dem som en kommentar på rnn.dk
Eller du kan skrive til hende direkte på juljul92@gmail.com.

For nogle kan træning virke dejligt og befriende. For andre kan tanken være trættende og uoverskuelig. Fakta er bare, at træning er ligeså vigtig for os, som det vi spiser. For udover vi får dannet en masse endorfiner i hjernen, som gør os glade og fylder os med energi, og vi får opbygget muskelmasse, så forebygger det flere sygdomme og øger kroppens evne til at optage nærringsstoffer. Ved aktivitet sker der netop en øget produktion af enzymer i kroppen, som gør, at transporten af næringsstoffer ud til cellerne bliver mere tilgængelig og forbrændingen af fedt øges.

Når kroppens evne til at optage næringsstoffer øges, kommer kroppen altså mere i balance, og derudover vil forbrændingen af fedt øges og et vægttab vil dermed opnås hurtigere.

Annonce

Så måske er det svært at overskue at få det gjort, men sagen er, at det er super vigtigt for dig også at investere i dig selv på denne konto. Og så er 7 minutters træning muligt for selv dig, som har et presset program til daglig.

Det vil med garanti gøre en forskel for dig, og jo mere du får det gjort til en del af din hverdag, desto nemmere vil det blive for dig i længden. Måske endda uundværligt for dig.

Jeg er selv stor fan af dette program og bruger det flere gange om ugen. Det er overskueligt i forhold til tid, og jeg kan mærke jeg bliver stærkere, får mere energi og har det dejligt i kroppen. Og selvom jeg har nogle dage, hvor jeg er træt og ikke har styrketræning som det første på min liste – så har jeg det altid godt med det ligeså snart jeg kommer i gang og får mærket min krop. Træningen er netop også et vigtigt element i denne sammenhæng, da det fysiske er ligeså vigtigt som det mentale for at skabe en balance i det hele taget.

Lav eksempelvis følgende øvelser 1 minut af gangen:

Planken
Squats
Armstrækere
Lunges
Sideplanken
Tricepsøvelser på stol
Sid op af muren

God fornøjelse med træningen og starten på en stærkere krop!

julie-nielsen_029_290416
Squats er en af de øvelser Julie anbefaler

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top