Lavere priser ikke løsningen
sumpen_RMB-frederikshavn_21_050113_BP.jpg
Foto: Arkiv
Ishockey Rødovre Skøjte Arena har været gabende tom med under 1.000 tilskuere flere gange i denne sæson. Direktionen i Rødovre Mighty Bulls ser ikke en nedsættelse af prisen som en løsning på tilskuermanglen.

Lave tilskuertal og tam stemning har præget flere af denne sæsons kampe med tyrene i Rødovre Skøjte Arena. Debatten har kørt på diverse fanfora, og flere ser en nedsættelse af entréprisen som en mulig løsning.

”Hvis det var så simpelt, at det ville hjælpe at sætte priserne halvt ned, så havde samtlige andre sportshold gjort det for længe siden. Men sådan kan problemet ikke bare løses,” siger Brian Møller, direktør i Rødovre Mighty Bulls.

Annonce

”Vi er nødt til at overveje alle nye tiltag, om de merindtægter vi kan opnå, vil opveje ekstra udgifter eller f.eks. manglende billetindtægter. Derfor forsøger vi alligevel en række tiltag for at se, om de hjælper.”

Kan ikke love gratiskampe
Rødovre Lokal Nyt bød senest på gratis ishockey i Rødovre, men klubbens økonomi kan ikke bære lignende tiltag på eget initiativ.

”Vi kan ikke bare gå ud og love gratiskamp, for så skal indtægterne til den pågældende kamp udelukkende komme fra øl- og sodavandssalg, idet indtægter fra kiosk og mad går til RSIK. Så det kan ikke lade sig gøre på grund af et stramt budget,” siger Mighty Bulls-direktøren.

Der bliver løbende gjort flere tiltag for at trække flere tilskuere i hallen, men initiativerne har i det store hele ikke givet den ønskede effekt.

”Til rigtig mange kampe inviterer vi skoler, virksomheder, intuitioner, medlemmer fra fodboldfanklubber m.fl. til gratis ishockey i håb om, at flere vil komme igen. Spillerne er også blevet mere synlige; nogen hjælper f.eks. med at træne ungdomsholdene i RSIK og andre dømmer kampe,” siger Møller og fortsætter.

”Men det er et langt sejt træk at få mange tilskuere til alle vores kampe. Vi sidder bestemt ikke med hænderne i skødet, men en lang større økonomi og endnu flere frivillige ville jo unægteligt gøre det nemmere og måske give hurtigere resultater.”

Lytter til idéer
Klubben oplyser, at den ser seriøst på de idéer, som folk kommer med i forhold til flere tilskuere på lægterne.

”Jeg synes, vi langt hen ad vejen lytter til folk, der kommer med idéer. Studerende kan komme ind til halv pris, og man kan nu dele et sæsonkort. Desuden er det også gratis at komme ind for børn op til seks år – ifølge med en voksen,” forklarer Brian Møller.

”Hvis man bor i Rødovre og er interesseret i ishockey, er det nemt at se, hvornår vi spiller hjemmekampe. Vi ville naturligvis gerne annoncere mere, men har ikke råd til at købe store annoncer i andre lokalaviser rundt om. Vi forsøger også at komme rundt via de sociale medier.”

Prisen den samme
De, der måtte tro, at prislejet er højere end de foregående sæsoner, tager fejl ifølge klubben. Den har været stabil igennem flere sæsoner.

”Hvis man køber billetten via mobiltelefonen, vores App eller via vores hjemmeside er prisen den samme (100 kr., red.), som den har været i en række år. Og så er det positivt, at vi i de sidste to år har kunnet se, at der sælges flere sæsonkort. Men konkurrencen er hård fra anden underholdning og sport,” siger Brian Møller.

Afslutningsvis pointerer Rødovre Mighty Bulls-direktøren, at udgifterne til holdet ikke er anderledes end ligaens tophold.

”Uanset om man spiller med et hold til under en million eller flere millioner, så er udgifterne til holdet de samme, og der skal derfor penge i hus.”

Rødovre Mighty Bulls forsøger løbende og i god tid at få holdet på plads frem mod næste sæson 2013/14. Klubben afviser dog ikke, at tingene først falder helt på plads umiddelbart inden turneringsstart.

Kommentarer

2 kommentarer om “Lavere priser ikke løsningen”

  1. Finn Lykke siger:

    Arbejd for at lave turneringsformen om, så der igen kommer noget spænding i turneringen og så spillerne føler, at der er noget at spille for. Er der først intensitet på banen forplanter det sig også til tilskuerne – og vice verca.

    Hvis kampene nærmest har karakter af træningskampe i venten på play off, så bliver tilskuertallet, intensiteten og stemningen også derefter – og så ser man også mere på prisen, når man skal vælge mellem en hockeykamp og andre fornøjelser til nogenlunde samme pris.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top