Kom godt i gang med din træning
motionsdag-RK7_270909_BP.jpg
Find den træningsform du synes er sjov, gør den hård og sæt et mål der udfordrer dig. Foto: Arkiv
sundhed Et nyt år truer os alle, og for nogle betyder det nye fysiske mål, og for andre er træning netop den trussel der venter. Træning skal være sjovt, hårdt og udfordrende. Find den træningsform du synes er sjov, gør den hård og sæt et mål der udfordrer dig.

Jeg mener helt bestemt, at al bevægelse er bedre end ingen bevægelse, og det er ikke nødvendigvis løb og høj puls, der er det bedste for alle mennesker. Men, når det så er sagt, så ser jeg mange, der tror, at de laver mere end de gør. De tror fejlagtigt, at man kan spise alt hvad man vil, efter blot at have tjekket sit kort igennem i fitnesscentret eller snøret sine løbesko. Jeg ser ofte folk, der slet ikke træner det, som deres kroppe og fysik er skabt til. De udnytter simpelthen ikke deres potentiale, og det er en skam.

Brug dit fitnesskort
 Det er som om, at nogle mennesker tror, de er sunde, hvis blot de har et medlemskort til et fitnesscenter i pungen, som de stolt viser frem hver gang de SY0-301 exam
skal bruge dankortet. Det kommer ikke som et chok for nogle, når jeg tillader mig at skrive, at man hverken kommer i bedre form, eller bliver mere fit af at have et kort i pungen. Der er så mange muligheder i fitnesscentret, så udnyt det, og gør brug af de mange træningsformer. Er man ikke god til at presse sig selv, så book en plads på et hold, hvor en instruktør vil give dig kamp til stregen. Er du mere til udendørs træning, så hop i dine løbesko eller træningssko og udnyt naturens mange muligheder.

Annonce

Udnyt naturen
 Der er så mange muligheder for udendørs træning i Rødovre. Vi CCNP 642-902 exam har Damhusengen, Damhussøen, Vestolden osv. Der er tilmed kommet nye og rigtig lækre træningsredskaber nede på Damhusengen. Du vil med garanti møde andre glade løbere på din vej, og du vil opdage, at det er en hyggelig trend at hilse på hinanden. Du kan både løbe, gå eller lave øvelser i naturen, det vigtigste er, at du presser dig selv og ikke kun bruger 50 procent af dit potentiale. Sæt et mål hjemmefra, og stop først når du har nået dit mål. På den måde får du mest ud af din træning.

Det forbrænder du
 Jeg har i mine mange år som personlig træner mødt rigtig mange, som ved første møde med mig troede, at de trænede nok og optimalt. Derudover bliver de fleste chokeret over hvor meget man egentlig skal træne, for at kunne spise lidt lækkert uden at stå i kaloriegæld.
Mange tror, at hvis de bare har løbet et par kilometer, så kan de bare skovle mad og slik ind i ubegrænsede mængder. Det er så ærgerligt, at så mange har den opfattelse. Hvis nu alle var bekendt med, at man skal løbe 6,83 km for at forbrænde 100 gram m&m´s, hvis man vejer 70 kg. Eller, at en gennemsnits pizza på 350 gram, sender en person på 70 kg af sted til 13,1 km løb. Så kunne det være at flere ville træne lidt hårdere, eller sige nej tak til slik og kager.

Kom i gang
Træning er sundt for både krop og sind, og giver øget energi, velvære og positive tanker. Lad din krop vise hvad den er skabt til, og hold den ikke tilbage i sofaen. Vi er skabt til at være fysisk aktive, så det er på alle måder en fejl hvis nogle siger, at de ikke kan løbe. ALLE kan løbe, det er kun et spørgsmål om hvor langt og hvad man er i form til. Når nye kunder har sagt til mig at de ikke kan løbe, spørger jeg dem altid, om de så ville stå stille, hvis der kom en bjørn bagfra? Hvortil de fleste svare: “så ville jeg nok løbe”.

Du er skabt til at være aktiv, hvordan du er det er underordnet, så længe du lader din krop bevæge sig.

Rigtig god træning!

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top