Annonce


Danske Bank i Rødovre har stadigvæk kassen
danskebank_02_011112_BP.jpg
De fleste fililaer lukker deres kasser ned, men ikke Danske Bank i Rødovre Centrum, hvor filialdirektør Anton Hansen understreger, at man stadigvæk kan få hjælp og kontanter i kassen. Foto: Brian Poulsen
KASSERNE BLIVER Rødovre bliver ikke ramt, når Danske Bank siger farvel til kontanterne i en stor del af bankens afdelinger. Fra den 9. januar bliver 131 afdelinger nemlig kontantløse, men ikke Rødovre.

Mere og bedre rådgivning skal styrke udviklingen af enkel og sikker selvbetjening. Derfor vinker Danske Bank farvel til kasser og kontanter i 131 afdelinger, men ikke i Rødovre Centrum.
“Kunderne bruger banken på en anden måde end tidligere. I dag efterspørger kunderne i langt højere grad rådgivning i forbindelse med større, økonomiske beslutninger vedrørende pension, bolig og investering. Og det er den rådgivning af kunderne, vi fremover skal bruge endnu flere ressourcer på,” forklarer Lone Schjødt, direktør for privatkunder i Danske Banks region Sjælland.
Men bare rolig. Man vil stadigvæk kunne hilse sig fattig omkring den 1. i måneden i de fire kasser i Danske Banks Rødovre Centrum Afdeling. De lukker nemlig ikke.

Giver pres
På grund af de andre filialers omstilling, forventer filialdirektør Anton Hansen, at der fremover kan blive lidt længere ventetid i Rødovre Centrum. Han giver derfor følgende råd til at undgå de værste køer.
“Generelt er det en god ide, at undgå dagene omkring månedsskifte, hvor der er ekstra mange kunder i banken. Man bør bruge automaterne til at hæve penge i stedet for at gå til kassen. Hvis man skal have valuta, så er det en god ide at bestille det i forvejen via vores hjemmeside – så kommer man nemlig hurtigere frem i køen,” siger Anton Hansen
Anton Hansen erkender, at der er kunder, som endnu ikke er helt trygge ved at bruge alternativerne til betjening ved kassen. Derfor inviterer Danske Bank til i alt 53 ‘Trin for trin’ informationsmøder landet over i november til februar.  Der holdes informationsmøde i Hvidovre den 20. november, ligesom der løbende tilbydes Netbank-skoler til nye brugere.
“Vi vil de kommende måneder gøre en ekstra indsats for at forberede kunderne på øget selvbetjening. Man behøver langt fra at bruge computer. Mange vil uden problemer kunne klare sig med et hævekort/dankort, Danske Giro eller Betalingsservice. Og man kan altid få hjælp hos vores kundelinje Danske Direkte på tlf. 70 123 456,” siger Anton Hansen.

Annonce

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top