Annonce

Kræver folkeafstemning om betalingsringen
WEB_trafik-damhussoeen2_2301.jpg
Erik Nielsen vil ikke bruge penge på en folkeafstemning om betalingsringen, som VKO foreslår. Foto: Arkiv
betalingsring Den borgerlige blok i kommunalbestyrelsen kræver lokal folkeafstemning om betalingsringen. "Dyrt paradeforslag," svarer borgmesteren.

Selvom regeringen har rådført sig med masser af eksperter og borgmestre rundt omkring København, er man stadigvæk fast besluttet på at gennemføre en såkaldt betalingsring om hovedstaden. Uden at have hørt beboerne i området vel at mærke. Men da Rødovre er den by, som en kommende betalingsring vil få størst konsekvenser for, foreslår de borgerlige i kommunalbestyrelsen nu, at Rødovre holder sin egen folkeafstemning.
“Vi er på trods af kommunens størrelse, den kommune med flest direkte indfaldsveje til København. Der vil komme en markant stigning af tværgående trafik, og det vil have væsentlige økonomiske konsekvenser for de borgere der arbejder i København,” siger Claus Gisselmann på vegne af VKO.
“Vi mener derfor at det vil være demokratisk korrekt at lade Rødovres borgere komme til orde. Og tilkendegive deres holdning. Og at kommunalbestyrelsen bruger resultatet som grundlag for de kommende forhandlinger vedr. betalingsringen. Partierne har også et konkret forslag til, hvordan det skal gennemføres i praksis.
“Men i sidste ende er det alene Folketinget, der afgør betalingsringens skæbne. Derfor forekommer det som et noget populistisk forslag fra de borgerlige, at vi skulle lave en folkeafstemning i Rødovre – ikke mindst på de løse præmisser som er skitseret. Det virker ikke til at være helt gennemtænkt,” svarer Rødovres borgmester, Erik Nielsen (A).

Kommentarer

1 kommentar om “Kræver folkeafstemning om betalingsringen”

  1. Michel Berg siger:

    Groteks påstand ang. trafik mængden:

    “Vi er på trods af kommunens størrelse, den kommune med flest direkte indfaldsveje til København. Der vil komme en markant stigning af tværgående trafik, og det vil have væsentlige økonomiske konsekvenser for de borgere der arbejder i København,” siger Claus Gisselmann på vegne af VKO.

    Se sidste slide på i denne rapport:
    http://www.trm.dk/~/media/Files/Publication/2011/Trængselsafgift%20konference%205%2012%2011/Trafikmodelberegninger%20-%20bilag%201.ashx

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top